Είναι Οι Κανόνες Του Σπιτιού Ξεκάθαροι Για Το Παιδί;

Είναι Οι Κανόνες Του Σπιτιού Ξεκάθαροι Για Το Παιδί;

Eίναι Οι Κανόνες Του Σπιτιού Ξεκάθαροι Για Το Παιδί; Το κάθε σπιτικό έχει ένα διαφορετικό σύνολο κανόνων: μπορεί να είναι σιωπηλοί και μπορεί να μην εμφανίζονται καθόλου ως κανόνες, αλλά ως σχόλια εδώ και εκεί, ανάλογα με τις περιστάσεις. Εάν οι συμβουλές αλλάζουν ή καταργούνται ανάλογα με το πώς νιώθουν οι γονείς ή γιατί δεν είχαν σκεφτεί αρκετά το ζήτημα, τότε τα παιδιά δε λαμβάνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Μια περιοχή στην οποία οι ξεκάθαροι κανόνες μπορεί να είναι χρήσιμοι είναι αυτή που σχετίζεται με το φαγητό και τα τρόφιμα τα οποία θα καταναλώνονται από την οικογένεια. Έτσι, μπορεί να υπάρξουν συζητήσεις σχετικά με το κόστος των τροφίμων, με την ευκολία προετοιμασίας τους, την εποχιακή κατανομή τους (γιατί δεν τρώμε φράουλες τα Χριστούγεννα), καθώς και το κατά πόσο κάποια τρόφιμα είναι διαθέσιμα. Για παράδειγμα, εάν κάποιο φαγητό που ζητήθηκε δεν υπάρχει στο ντουλάπι κάποια Κυριακή απόγευμα, τότε δεν είναι δυνατόν να βρεθεί, ανεξάρτητα με το πόσο θα στενοχωρηθεί το παιδί. Εάν το παιδί μάθει να αντιλαμβάνεται ότι “άδειο ντουλάπι” σημαίνει “δεν μπορείς να φας το συγκεκριμένο φαγητό που ζήτησες”, αυτό μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση πολλών προβλημάτων, τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στους γονείς. Όταν αποφασίζετε σχετικά με τους κανόνες του σπιτιού, καλό είναι να δημιουργείτε θετικούς παρά αρνητικούς κανόνες. Τα παιδιά δέχονται καθοδήγηση σχετικά με αυτά που μπορούν να κάνουν πολύ ευκολότερα απ΄ότι δέχονται τους κανόνες απαγόρευσης. Παρακάτω, σας δίνονται ιδέες για να κάνετε τους κανόνες του σπιτιού θετικούς. Προσαρμόστε τους κανόνες του σπιτιού για να ταιριάζουν τόσο σε σας τους γονείς όσο και στο παιδί σας. Εξάλλου, οι κανόνες υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη και όχι για να περιπλέξουν την κατάσταση.   ΘΕΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ

  • Η οδοντόβουρτσα είναι το τελευταίο πράγμα που γευόμαστε κάθε βράδυ πριν τον ύπνο.
  • Τουλάχιστον το μισό χαρτζιλίκι μας το ξοδεύουμε ή το φυλάμε για πράγματα πολύτιμα.
  • Μόνο τα φρούτα ή τα λαχανικά επιτρέπονται το ημίωρο πριν από το γεύμα.
  • Οι καλοί τρόποι είναι το φυσιολογικό και όχι κάποια σπάνια επίδειξη.
  • Εάν είμαστε χορτάτοι, σταματάμε να τρώμε.
  • Είναι καλό να πεινάμε όταν σε λίγο πρόκειται να φάμε. Χρησιμοποιούμε υγιεινά και θρεπτικά σνακ, όταν δεν είναι κοντά η ώρα του φαγητού.
  • Εάν σπάσει κάποιο ποτήρι ή σκεύος, ειδοποιούμε έναν ενήλικα και δεν προσπαθούμε να κρύψουμε τα στοιχεία.
  • Όταν δοκιμάζουμε ένα νέο φαγητό, ζητάμε αρχικά μια μικρή ποσότητα γιατί μπορεί να μη μας αρέσει.
  • Όταν τρώμε ενώ δεν πεινάμε, κινδυνεύουμε να φάμε υπερβολικά.