Ποιο Είναι Το Λευκό Και Ποιο Το Κόκκινο Κρέας;

Ποιο Είναι Το Λευκό Και Ποιο Το Κόκκινο Κρέας;

Ποιο Eίναι Tο Λευκό Και Ποιο Το Κόκκινο Κρέας; Το λευκό κρέας είναι το κρέας των πουλερικών (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και των ψαριών, ενώ το κόκκινο κρέας είναι το κρέας του αρνιού, του μοσχαριού, του χοιρινού κ.ά. Έρευνες έχουν δείξει ότι η περιεκτικότητα των λευκών κρεάτων σε κορεσμένα λιπαρά είναι χαμηλότερη από αυτή των κόκκινων. Σε πολλές, μάλιστα, περιπτώσεις μικρότερη είναι και η συνολική περιεκτικότητα σε λίπος. Επιπλέον, τα ψάρια έχουν άλλα λιπαρά, τα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία, σε αντίθεση με τα κορεσμένα, έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη λειτουργία της καρδιάς. Όλα τα κρέατα είναι καλές πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ τα κόκκινα κρέατα είναι πολύ καλές πηγές της μορφής του σιδήρου που είναι εύκολα απορροφήσιμη. Για τους παραπάνω λόγους, δεν πρέπει να καταναλώνεται από το παιδί κόκκινο κρέας περισσότερο από 1-2 φορές την εβδομάδα και μάλιστα σε σχετικά μικρή ποσότητα, ενώ, αντίθετα, είναι ευεργετικό να καταναλώνει ψάρι και πουλερικά  2-4 φορές την εβδομάδα. Μοσχάρι: Είναι ο σημαντικότερος χορηγός σιδήρου στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι παιδίατροι συστήνουν την κατανάλωσή του από τη βρεφική ηλικία γιατί έχει αυξημένης περιεκτικότητα σε υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, σίδηρο και βιταμίνη Β12. Χοιρινό: Έχει περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και λιπαρά, αλλά διαφέρει η περιεκτικότητά σε σίδηρο και βιταμίνη Β12, η οποία είναι χαμηλότερη. Καλό είναι να επιλέγετε το φιλέτο ή το ψαρονέφρι, το οποίο είναι σχεδόν άπαχο εάν αφαιρεθεί το ορατό λίπος.

  • Όταν μαγειρεύετε κρέας

Για το δείπνο που περιέχει κρέας, να προτιμάτε τα πουλερικά (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και τα ψάρια, και πιο σπάνια χοιρινό και κόκκινο κρέας. Δοκιμάστε προϊόντα που δε γνωρίζετε, όπως το μπέικον γαλοπούλας, το οποίο περιέχει πολύ λιγότερο λίπος από το κανονικό μπέικον. Διαλέξτε άπαχα κομμάτια χοιρινού και βοδινού και αφαιρέστε όλο το λίπος που φαίνεται. Βγάλτε την πέτσα από το κοτόπουλο πριν ή και αφού το μαγειρέψετε. Χρησιμοποιήστε μεθόδους προετοιμασίας με λίγα λιπαρά και σερβίρετε χωρίς παχυντικές σάλτσες