Το Μπρόκολο

Το Μπρόκολο

Το Μπρόκολο

To μπρόκολο συνηθίζουμε να το ονομάζουμε τρόφιμο με “μεγάλη θρεπτική πυκνότητα” και αυτό γιατί πρόκειται για ένα τρόφιμο με πολλά θρεπτικά συστατικά, ενώ παράλληλα είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες. Περιέχει 91% νερό, ενώ είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη C, φολικό οξύ, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Α, β-καροτίνη, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες και σχεδόν σε όλα τα άλλα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες, ενώ αποτελεί κύρια πηγή κυτταρινών. Το ζωηρό πράσινο χρώμα του αποτελεί τη μεγαλύτερη ίσως εγγύηση της περιεκτικότητάς του σε αυτά τα πολύτιμα συστατικά. Θεωρείται λαχανικό με αντιοξειδωτική, αντιμικροβιακή και αντικαρκινική δράση.

Το μπρόκολο που παράγεται το χειμώνα περιέχει διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C από το μπρόκολο που παράγεται το καλοκαίρι, ίσως επειδή το φυτό παράγει περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες για να αμυνθεί στο κρύο.

Στο μαγείρεμα θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο βράσιμο κάθως αν παραβραστεί θα χάσει έως και το 66% των ωφέλιμων συστατικών του. Θα ήταν καλύτερο να το βράζετε ελαφρά ή στον ατμό.

  • Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας να καταναλώσει βραστό μπρόκολο στη μορφή σαλάτας σα συνοδευτικό στο μεσημεριανό του γεύμα!! Ταιριάζει πολύ με το ψάρι!!
  • Μπορείτε να το κάνετε στη μορφή σούπας σκέτο ή μαζί με άλλα λαχανικά όπως καρότα, κολοκυθάκια, πατάτες!!
  • Μπορείτε να το κάνετε μαζί με καστανό ρύζι σκέτο ή μαζί με άλλα λαχανικά!!
  • Μπορείτε να το ψήσετε στο φούρνο (αφού το βράσετε) μαζί με ποικιλία τυριών!!
  • Μπορείτε, επίσης, να το προσθέσετε σε κάποια ομελέτα σκέτο ή μαζί με άλλα λαχανικά όπως ντομάτα, κίτρινες και κόκκινες πιπεριές!!
  • Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας κορυφές μπρόκολου σαν απογευματινό σνακ σκέτες ή να τις βάλετε πάνω σε κρακεράκια!!

Τη γεύση του μπρόκολου αναδεικνύει το λεμόνι, το κάρυ και το κύμινο!!