Διατροφικές Συμβουλές Για Τη Μέγιστη Πνευματική Απόδοση

Διατροφικές Συμβουλές Για Τη Μέγιστη Πνευματική Απόδοση

Διατροφικές Συμβουλές Για Τη Μέγιστη Πνευματική Απόδοση

Πριν από τις εξετάσεις, πριν από ένα σημαντικό διαγώνισμα ή οποιαδήποτε άλλη υποχρέωση απαιτεί πνευματική διαύγεια, φροντίστε το παιδί σας να έχει καταναλώσει ελάχιστους υδατάνθρακες, άφθονες πρωτεΐνες και τροφές με χαμηλά λιπαρά. Ακολουθούν μερικές προτάσεις για επιλογές τροφίμων στα τρία κυρίως γεύματα: Πρωινό ΝΑΙ: αποβουτυρωμένο γάλα ή άπαχο γιαούρτι, φρούτα ή χυμός φρούτου, βραστό αυγό, τσάι. Γεύμα ΝΑΙ: τόνος σε νερό, πράσινη σαλάτα (με ελάχιστη ή καθόλου σως), τυρί κότατζ με χαμηλά λιπαρά, 120 γρ γαλοπούλα, κοτόπουλο ή άπαχο ψητό βοδινό, φρουτοσαλάτα. Δείπνο ΝΑΙ: ψητός σολωμός ή άλλο είδος ψαριού, πράσινα λαχανικά, ντομάτες μούρα.

  • Εάν θέλετε το παιδί σας να έχει τη μέγιστη πνευματική διαύγεια, όταν ξεκινάει ένα γεύμα καλό είναι να μην καταναλώνει αμέσως υδατάνθρακες, πχ ψωμί πριν από τις πρωτεϊνες πχ ψάρι. Κάτι τέτοιο εξουδετερώνει μέρος της ενέργειας που χαρίζει στον εγκέφαλο η κατανάλωση πρωτεϊνών. Φροντίστε πάντοτε να καταναλώνει πρώτα τις πρωτεΐνες και αργότερα τους υδατάνθρακες, όταν θα έχει ήδη αρχίσει η διαδικασία της πέψης για τις πρωτεΐνες, οι οποίες πρέπει να φτάσουν πιο γρήγορα στον εγκέφαλο. Η σειρά που θα ακολουθηθεί έχει μεγάλη σημασία.
  • Μην αφήνετε το παιδί σας να καταναλώνει υδατάνθρακες με άδειο στομάχι ή χωρίς τη συνοδεία πρωτεϊνούχων τροφών. (Για παράδειγμα, δημητριακά, τα οποία είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, με γάλα, που περιέχει άφθονες πρωτεΐνες, είναι ένας σωστός συνδυασμός). Εάν το παιδί σας καταναλώσει ψωμί, ζυμαρικά ή κρακεράκια με άδειο στομάχι, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να νιώσει αρκετή χαλάρωση και υπνηλία.
  • Καλό θα είναι να μην καταναλώνει ένα πλούσιο γεύμα με άθφονα λιπαρά εάν θέλει κατόπιν να διατηρήσει την πνευματική του διαύγεια. Η μεγάλη ποσότητα τροφής φέρνει λείθαργο. Το λίπος παραμένει στον πεπτικό σωλήνα για περισσότερο διάστημα, επιτείνοντας το αίσθημα υπνηλίας. Όσο πιο πλούσιο το γεύμα και τα λιπαρά που περιλαμβάνει, τόσο περισσότερος χρόνος απαιτείται για να ανακτηθεί η εγρήγορση και η διαύγεια που είχε κάποιος πριν την κατανάλωση του γεύματος.