Οι Καλύτερες Διατροφικές Λύσεις Για Την Καταπολέμηση Της Δυσκοιλιότητας

Οι Καλύτερες Διατροφικές Λύσεις Για Την Καταπολέμηση Της Δυσκοιλιότητας

Οι Καλύτερες Διατροφικές Λύσεις Για Την Καταπολέμηση Της Δυσκοιλιότητας

Αυτό που έχει πιο μεγάλη σημασία δεν είναι πόσο συχνά το παιδί αφοδεύει, αλλά πόσο εύκολα επιτυγχάνεται η διαδικασία της κένωσης του εντέρου. Στην περίπτωση της δυσκοιλιότητας τα κόπρανα είναι σκληρά και η διαδικασία της αφόδευσης προκαλεί δυσκολία, ταλαιπωρία ή και πόνο, ενώ μπορεί να αποτελέσει προηγούμενο δυσάρεστης εμπειρίας για το παιδί.

Εάν ένα παιδί πηγαίνει λιγότερες από 3-4 φορές την εβδομάδα στην τουαλέτα, τότε είναι πολύ πιθανό να προσλαμβάνει μικρές ποσότητες φυτικών ινών από τη διατροφή του. Εάν μάλιστα αυτή η συνήθεια συνεχιστεί και στη μετέπειτα ζωή, τότε υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος να εκδηλωθούν αιμοροίδες, κωλικοί, εκκολπωματική νόσος ή ακόμα και καρκίνος του παχέος εντέρου.

Μια λύση στο όλο πρόβλημα της δυσκοιλιότητας είναι η αύξηση της κατανάλωσης τροφίμων που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα τρόφιμα αυτά είναι τα ακόλουθα: τα φρούτα με τη φλούδα, τα λαχανικά, τα όσπρια και όλα τα προϊόντα ολικής άλεσης, όπως τα δημητριακά, το αλεύρι και το ψωμί ολικής άλεσης, το κουάκερ, το κριθάρι, το καστανό ρύζι και τα καστανά ζυμαρικά. Μέσω αυτών των τροφών αυξάνεται ο όγκος των κοπράνων, έτσι ώστε η μετακίνησή τους μέσα στο έντερο να γίνεται αρκετά πιο εύκολα μειώνοντας τις πιθανότητες κατακράτησής τους σε διάφορα σημεία. Έτσι λοιπόν, καλό είναι να δοκιμάσουμε μια ποικιλία τροφίμων, ώστε να διαπιστώσουμε κατά πόσο ποια από τα βασικά τρόφιμα όπως πλούσια σε φυτικές ίνες δημητριακά πρωινού, κριθαρένιο παξιμάδι, φρούτα και λαχανικά είναι πιο αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, έτσι ώστε να μπορούν να συμπεριληφθούν στο καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού.

Παρ’όλα αυτά, πρέπει να πούμε στο σημείο αυτό ότι στα πολύ μικρά παιδιά είναι σημαντική η σωστά ισορροπημένη πρόληψη φυτικών ινών αφού υπερβολική πρόσληψη αυτών μπορεί να προκαλέσει διάρροια και κοιλιακούς πόνους.

Επιπροσθέτως, η αύξηση της πρόσληψης υγρών και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου.

 Oι καλύτερες διατροφικές λύσεις για τη σωστή καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας

Αν το παιδί σας ταλαιπωρείται από δυσκοιλιότητα, παρακάτω σας παρουσιάζονται ορισμένες τροφές, οι οποίες θα το βοηθήσουν να ξεπεράσει ή τουλάχιστον να μειώσει το πρόβλημα αυτό. 1. Πίτουρο, όπως ακατέργαστο πίτουρο σιταριού και αναποφλοίωτο ρύζι 2. Δημητριακά ολικής άλεσης τύπου All-Bran 3. Αλεύρι ολικής άλεσης 4. Ψωμί ολικής άλεσης 5. Ζυμαρικά ολικής άλεσης 6. Κουάκερ και Κριθάρι 7. Όσπρια, φρέσκα φασολάκια και ξηροί καρποί 8. Αποξηραμένα φρούτα και μούρα 9. Φυτά με υπόγειο βλαστό, όπως η πατάτα και το καρότο 10. Φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι 11. Μήλα, πορτοκάλια και άλλα φρούτα