Εξασφαλίστε Υποστήριξη Στην Προσπάθεια Που Κάνετε

Εξασφαλίστε Υποστήριξη Στην Προσπάθεια Που Κάνετε

Εξασφαλίστε Υποστήριξη Στην Προσπάθεια Που Κάνετε

Εσείς και η οικογένειά σας θα πρέπει να επωμιστείτε την ευθύνη της υποστήριξης του υπέρβαρου παιδιού σας όσο θα περνάει από κάποιες δύσκολες φάσεις. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να έχετε και οι δυο σας (εσείς και το παιδί σας) συναισθηματική υποστήριξη και ενθάρρυνση όσο θα είστε στη διαδιακασία της αλλαγής των συνηθειών διατροφής και άσκησης. Mιλήστε σε έναν καλό σας φίλο για το τι προσπαθείτε να επιτύχετε και φροντίστε να διαλέξετε κάποιον ο οποίος θα καταλαβαίνει την αναγκαιότητα της υγιεινής διατροφής. Βεβαιωθείτε επίσης ότι και ο σύντορφός σας συμμετέχει και κατανοεί τους λόγους της αλλαγής. Στην υποστήριξη εννοείται ότι πρέπει να συμμετάσχουν οι παππούδες-γιαγιάδες, η νταντά και γενικά όποιοι ασχολοούνται με τη φροντίδα του παιδιού σας. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να προβείτε σε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, αν μερικοί άνθρωποι εφαρμόζουν τις συνήθειες που εκείνοι θέλουν. Μερικές νταντάδες μπορεί να είναι αρνητικές να εφαρμόσουν τις αλλαγές, διότι απαιτείται περισσότερη προσπάθεια και δουλειά (ειδικά αν προσέχουν πολλά παιδιά). Μπορείτε να προτείνετε μικρές βοήθειες, όπως μικρότερες μερίδες και όσο το δυνατόν λιγότερες λιχουδιές για το παιδί σας. Βρείτε χρόνο και εξηγήστε της για ποιο λόγο αποφασίσατε να εφαρμόσετε αυτήν την τακτική. Επίσης, θα πρέπει να τις επισημάνετε τη σπουδιαότητα της περισσότερης γυμναστικής και της λιγότερςη τηλεόρασης όταν θα είναι μαζί με το παιδί σας και θα το προσέχει. Πολλοί παππούδες και πολλές γιαγιάδες έχουν την τάση να «κακομαθαίνουν» τα εγγόνια τους δίνοντάς τους τα αγαπημένα τους φαγητά και μερικές επιπλένο λιχουδιές. Θα πρέπει να τους εξηγήσετε ότι δε βοηθούν καθόλου το παιδί σας με αυτόν τον τρόπο, διότι υποβοηθούν διάφορα προβλήματα υγείας που μπορεί να δημιουργηθούν στο υπέρβαρο παιδί σας. Ζητήστε την υποστήριξή τους και πάρτε τους με το μέρος σας. Θα σας πάρει χρόνο να το πετύχετε, αλλά αξίζει τον κόπο. Μπορείτε να επισκεφτείτε τους δασκάλους, ακόμα και τη μαγείρισσα στον παιδικό σταθμό και να τους ενημερώσετε για τις διατροφικές αλλαγές του παιδιού σας με σκοπό την απώλεια και διατήρηση του βάρους του. Πολλοί άνθρωποι σήμερα είναι ευαισθητοποιημένοι στο θέμα των υπέρβαρων παιδιών και θα σεβαστούν τις προσπάθειές σας. Μπορεί να χρειαστεί να τους προτείνετε πιο υγιεινές εναλλακτικές, όπως γαλοπούλα στο τοστ αντί ζαμπόν, τυριά χαμηλά σε λιπαρά, σαλάτες που διατίθενται στην καντίνα του σχολείου ή να ζητήσετε οι πατάτες τηγανιτές να σερβίρονται πιο σπάνια. Μερικά σχολεία είναι πρόθυμα να αλλάξουν τα γεύματα και μικρογεύματά τους, ειδικά τώρα που η παχυσαρκία έχει εξαπλωθεί τόσο πολύ. Έτσι, ισχυρίζονται ότι οι σοκολάτες, τα μπισκότα και τα πατατάκια δεν είναι τα ιδανικότερα σνακ και προσφέρουν πιο «υγιεινά» γεύματα. Αν το παιδί σας παίρνει μαζί του το γεύμα του, ζητήστε τους να προσέχουν το παιδί σας ώστε να μη φάει και το υπόλοιπο φαγητό κάποιου άλλου παιδιού. Επίσης, ζητήστε να μην αδειάσουν το καλαθάκι του μέχρι να γυρίσει σπίτι, για να μπορείτε να δείτε τι ακριβώς έχει φάει και πόση ποσότητα. Είναι πολύ σύνηθες τα παιδιά να αφήνουν τα φρούτα και λαχανικά άθικτα. Τα μεγαλύτερα αδέρφια μπορεί να θεωρήσουν ότι αυτές οι αλλαγές αφορούν σε ένα η περισσότερα μέλη της οικογένειας, να τους κακοφανεί και να μην υποστηρίξουν την προσπάθεια. Είναι πολύ σημαντικό να τα βεβαιώσετε ότι οι αλλαγές που σκοπεύετε να κάνετε θα κάνουν καλό σε όλη την οικογένεια και όλοι θα βγουν επωφελημένοι από αυτό το πρόγραμμα. Ίσως θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν οικογενειακό σύμβουλο ή ενδοκρινολόγο αν πιστεύετε ότι το πρόβλημα βάρους του παιδιού σας σχετίζεται με μια σοβαρή συναισθηματική διαταραχή ή αν πιστεύετε ότι υπάρχουν κάποια άλλα υποβόσκοντα προβλήματα υγείας.