Επεξεργασμένες Τροφές

Επεξεργασμένες Τροφές

Επεξεργασμένες Τροφές

Επεξεργασμένες Τροφές Δεν είναι εύκολο να τρώει κανείς υγιεινές διατροφικές επιλογές σε έναν κόσμο γεμάτο ανθυγιεινές προτάσεις που έχουν υπέροχη γεύση, ωραία όψη, πωλούνται παντού και διαφημίζονται συνεχώς. Οι άνθρωποι έχουν εύκολη πρόσβαση σε μια φτωχή δίαιτα- πλούσιες θερμιδικά και εύγευστες τροφές, οι οποίες διατίθενται παντού, με χαμηλό κόστος και με ευρεία προώθηση. Αυτά τα συστατικά προάγουν μια προβλεπόμενη, κατανοητή και αναπόφευκτη συνέπεια: μια επιδημία ασθενειών (στεφανιοπάθεια, διαβήτης τύπου 2, υπέρταση, καρκίνος, παχυσαρκία) οι οποίες σχετίζονται με την κακή διατροφή. Για την αποφυγή αυτών των ασθενειών, πρέπει τα παιδιά να μειώσουν τη λήψη επεξεργασμένων τροφών, πλούσιων σε λίπος και ζάχαρη. Είναι αλήθεια πως το να τρώει πολύ ένα παιδί μπορεί να προκαλέσει αύξηση στο βάρος του, αλλά δεν είναι εύκολο να τρώει μεγάλες ποσότητες καρότων και άλλων λαχανικών, μήλων και άλλων φρούτων, καστανού ρυζιού και άλλων προϊόντων ολικής άλεσης. Από την άλλη, είναι πολύ εύκολο να φάει πολλά σνακς γεμάτα θερμίδες, λίπος και αλάτι και να πάρει παραπανήσια κιλά. Ποια είναι όμως τα επεξεργασμένα τρόφιμα; Επεξεργασμένα φαγητά είναι αυτά από τα οποία αφαιρέθηκαν πολλές από τις βιταμίνες ή τα μεταλλικά στοιχεία και αντικαταστάθηκαν από λίπος, ζάχαρη και αλάτι ή όσα φτιάχνονται από αλεύρι και χημικά που κατασκεύασε κάποιος επιστήμονας τροφίμων. Είναι εύκολο να τα φάμε γιατί είναι νόστιμα και η έλλειψη ινών μας εμποδίζει να νιώσουμε χορτάτοι. Για την ακρίβεια, είναι τόσο εύκολο να τα φάμε, που τα παιδιά παχαίνουν προτού το καταλάβουμε. Το λευκό αλεύρι και το λευκό ρύζι είναι δύο παραδείγματα τροφών από τις οποίες έχουν αφαιρεθεί οι θρεπτικές ουσίες. Αλλά δυστυχώς, οι διάδρομοι των καταστημάτων είναι γεμάτοι από επεξεργασμένα φαγητά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από αυτά τα δύο είδη. Τα μπισκότα και τα κέικ είναι ουσιαστικά ζάχαρη και λίπος με λίγο αλεύρι και χημικά. Τα κράκερς το ίδιο. Τα πατατάκια που είναι φορτωμένα με επιπρόσθετο λίπος. Τα έτοιμα συσκευασμένα γεύματα συνήθως περιέχουν μεγάλες ποσότητες λίπους και αλατιού, που υπερβαίνουν τα καθημερινά όρια σε θερμίδες και νάτριο. Τα επεξεργασμένα τυριά και κρέατα είναι πλούσια όχι μόνο σε λίπος, αλλά και σε νάτριο, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στην αρτηριοσκλήρωση και την παχυσαρκία. Φαγητά όπως τα παραπάνω είναι φτωχά σε ίνες, βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και φυτοχημικά, τα οποία υπάρχουν στις φυσικές, μη επεξεργασμένες τροφές. Αυτά τα θρεπτικά στοιχεία βοηθούν στην καταπολέμηση της πείνας του παιδιού, έτσι ώστε να μην επιθυμεί να φάει ξανά, μια ώρα μετά το δείπνο. Είναι τα θρεπτικά στοιχεία που χτίζουν γερά σώματα και βοηθούν στο να μην εμφανιστεί κάποια χρόνια πάθηση. Δυστυχώς, λίγα παιδιά τρώνε αυτά τα θρεπτικά φαγητά. Αντιθέτως, γεμίζουν το στομάχι τους με τα πλέον ανεπιθύμητα. Όταν η κατανάλωση λίπους είναι 160% παραπάνω απ’όσο θα έπρεπε και η κατανάλωση ζάχαρης πλησιάζει το 200% σε σχέση με την προτεινόμενη τιμή, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί τα παιδιά παίρνουν βάρος σε τόσο μεγάλο βαθμό. Η αύξηση στην κατανάλωση ζάχαρης που ξεκίνησε στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του ’80 αντανακλά την ανοδική τάση στην αύξηση βάρους λίγα χρόνια αργότερα. Αυτές οι τάσεις πρέπει να αντιστραφούν για να σώσουμε τα παιδιά από την επιδημία της παχυσαρκίας και για να ανοίξουμε ένα υγιές μέλλον για αυτά.