Καθιερώστε Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες

Καθιερώστε Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες

Καθιερώστε Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες

  • Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αποτραπεί η υπερβολική κατανάλωση φαγητού από το παιδί είναι να μην το αφήνετε να τρώει αφηρημένα. Αυτό σημαίνει να προσέχει τι τρώει αντί να ασχολείται με την ανάγνωση ενός βιβλίου ή την τηλεόραση. Το να τρώει το παιδί έχοντας την προσοχή στραμμένη στο φαγητό αποφέρει 2 οφέλη. Πρώτον, το παιδί σας απολαμβάνει το φαγητό (γεύση, υφή και εμφάνιση), οπότε καταλαβαίνει ότι έχει φάει. Δεύτερον, συνειδητοποιεί πότε αρχίζει να χορταίνει, οπότε δεν τρώει παραπάνω.
  • Ανεξάρτητα από την ηλικία του παιδιού σας, βεβαιωθείτε ότι του προσφέρετε τουλάχιστον ένα φαγητό που γνωρίζετε ότι του αρέσει ιδιαίτερα.
  • Βοηθήστε το παιδί σας να κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ του «φούσκωσα» και του «χόρτασα». Αν και χρησιμοποιούμε τη λέξη «χόρτασα» εύκολα, τα παιδιά δε χρειάζεται να τρώνε μέχρι να φουσκώσουν, να «σκάσουν». Χρειάζονται περίπου 20 λεπτά μέχρι το σήμα της ικανοποίησης να φτάσει στον εγκέφαλο. Αν τα παιδιά φάνε βιαστικά το φαγητό τους, το πιθανότερο είναι να συνεχίσουν μέχρι να περάσει το 20λεπτο και να καταναλώσουν μεγαλύτερο αριθμό θερμίδων, πράγμα που είναι πιθανό σταδιακά να καταλήξει σε ανεπιθύμητη αύξηση βάρους.
  • Μάθετε στο παιδί σας ότι δεν υπάρχουν «απαγορευμένα» ή «κακά» τρόφιμα. Και αυτό γιατί γνωρίζετε πόσο ποθητός μπορεί να γίνει ο «απαγορευμένος καρπός». Αυτό θα οδηγήσει τελικά το παιδί σας να καταβροχθίζει φαγητά που εσείς απαγορεύετε, κάτι που σημαίνει ότι οι διατροφικές διαταραχές βρίσκονται κάπου κοντά.
  • Μερικές οικογένειες έχουν καθιερώσει την ημέρα «οτιδήποτε» 1 ή 2 φορές το μήνα. Μόνο προσέξτε μη γίνει η μέρα αυτή δικαιολογία να καταβροχθίζετε πρόχειρο και ανθυγιεινό φαγητό όλη την ημέρα.
  • Να είστε πάντα ελαστικοί. Μην είστε τόσο αυστηροί, ώστε το παιδί σας να αρχίσει να κρύβει φαγητό. Μη γίνετε ένα είδος «διατροφικής αστυνομίας».
  • Συνειδητοποιήστε ότι «όλα τα φαγητά κάνουν». Όλα τα φαγητά χωρούν σε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής- εξαρτάται κυρίως από τη συχνότητα και την ποσότητα. Μικρές ποσότητες όχι και τόσο υγιεινού φαγητού κάθε τόσο δε θα προκαλέσουν αύξηση βάρους ή χρόνιες παθήσεις. Αυτό από το οποίο πρέπει να ξεφύγουμε είναι μια «συνεχής» δίαιτααποτελούμενη από «φτωχές» τροφές.
  • Δώστε θετικά δεδομένα στα μέρη όπου τρώει το παιδί σας– νηπιαγωγείο, σχολείο και σπίτια φίλων. Προσφερθείτε να φτιάξετε ή να αγοράσετε υγιεινά σνακ ή δώστε ιδέες στους νηπιαγωγούς ή τους υπόλοιπους γονείς. Αν χρειαστεί, δώστε να πάρει μαζί το παιδί υγιεινές επιλογές φαγητών, αλλά προσπαθήστε να δίνετε φαγητά παρόμοια με αυτά που τρώνε τα υπόλοιπα παιδιά, ώστε το παιδί σας να μη νιώθει απομονωμένο και ξεχωριστό.
  • Κάποιες φορές ακούμε για υπερβολικούς γονείς, οι οποίοι πετάνε τα πάντα από τα ντουλάπια και το ψυγείο, αφού μάθουν για τις υγιεινές τροφές. Μια τέτοια ενέργεια, όμως, θα οδηγήσει σε μάχη. Ακόμα και αν είστε ενθουσιασμένοι για τις αλλαγές που θέλετε να κάνετε, μην είστε βιαστικοί. Το παιδί σας θα δεχτεί τις σταδιακές αλλαγές πολύ πιο εύκολα και πρόθυμα από τις ριζικές.
  • Έχετε πάντα στο αυτοκίνητο υγιεινά σνακ και αφεψήματα. Χωρίς εύχρηστες εναλλακτικές λύσεις, είστε καταδικασμένοι σε παχυντικές επιλογές από το ψιλικατζίδικο, το τοστάδικο ή το εστιατόριο όταν το παιδί σας και εσείς είστε πεινασμένοι.
  • Προστατέψτε το παιδί σας. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζει τις στρατηγικές του εμπορίου, τα τεχνάσματα των καταστημάτων και τα διαφημιστικά κόλπα που τα ωθούν στην κατανάλωση πρόχειρου φαγητού και άσκοπων θερμίδων.