Iσορροπημένη Διατροφή Και Όχι Δίαιτες

Iσορροπημένη Διατροφή Και Όχι Δίαιτες

Iσορροπημένη Διατροφή Και Όχι Δίαιτες

Το φαγητό που σερβίρετε στο παιδί σας θα πρέπει να είναι το ίδιο με της υπόλοιπης οικογένειας(νόστιμο, θρεπτικό και υγιεινό) με όσο το δυνατό λιγότερα επιβαρυντικά στοιχεία (λίπος, ζάχαρη και αλάτι), τα οποία θα το οδηγήσουν στην πρόσληψη επιπλέον βάρους. Η όλη λογική του υγιεινού προγράμματος είναι να διασφαλίσετε ότι το παιδί σας ξέρει να τρέφεται υγιεινά και ότι αυτό θα του γίνει τρόπος ζωής. Aν πρόκειται για κάποια δίαιτα «αστραπή» ή άλλη γρήγορη λύση και μετά επανέλθετε στις παλιές σας συνήθειες, το παιδί σας δε θα μάθει τίποτα και τα κιλά που θα χάσει, θα τα ξαναπάρει με την πάροδο του χρόνου. Με το να του απαγορέψετε τα γλυκά για 2 εβδομάδες ή τα τηγανητά για 1 εβδομάδα, δεν πρόκειται να σημειώσετε κάποια ουσιαστική διαφορά μακροπρόθεσμα. Μια υγιεινή διατροφή δεν αποκλείει διάφορες λιχουδιές όπως ένα σακουλάκι τσιπς, ένα κομμάτι τούρτα, μια πλάκα σοκολάτας ή ένα κομμάτι πίτσα, αρκεί αυτά τα τρόφιμα να καταναλώνοναι πολύ αραιά. Ελάχιστοι είναι εκείνοι (πόσο μάλλον τα παιδιά!!) που μπορούν να αντισταθούν στις ανθυγιεινές λιχουδιές, αλλά όσο κινούνται στο γενικότερο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής και καταναλώνονται σπάνια, τόσο μικρότερη επιβάρυνση θα έχουν. Το πιο σημαντικό είναι η λαιμαργία για πρόχειρο φαγητό και λιχουδιές να μειώνεται σιγά σιγά. Και αυτο θα επιτευχθεί αν το παιδί είναι χορτασμένο από μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να έχει μια ομαλή ανάπτυξη, είναι καλά ενυδατωμένο και έχει καταλάβει τη σημασία της υγιεινής διατροφής. Αν κάνετε δίαιτα στο παιδί, αυτομάτως θα νιώσει διαφορετικό, κάτω από πίεση και απαγορεύσεις και αυτό ίσως έχει αρνητικές συνέπειες. Ξεκαθαρίστε του ότι οι διατροφικές αλλαγές στην οικογένεια είναι για λόγους υγείας. Στο σημείο αυτό, αξίζει να τονίσουμε ότι υπάρχουν τροφές υγιεινές και τροφές λιγότερο υγιεινές. Πρέπει να μάθετε στο παιδί σας ότι δεν υπάρχουν «κακές» τροφές, αλλά ότι υπάρχουν κάποιες τροφές, οι οποίες πρέπει να τρώγονται με μέτρο γιατί μπορεί να του προσθέσουν επιπλέον κιλά και δεν κάνουν καλό στην υγεία του. Το μυστικό στην όλη υπόθεση είναι να ενθαρρύνετε το παιδί σας να τρώει από όλα, αλλά να χορταίνει από τα υγιεινά πλεονεκτήματα των τροφών και να το κάνετε να συνειδητοποιήσει ότι τα γεύματα πρέπει να είναι ευχαρίστηση: κοινωνική εκδήλωση με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Πώς αντιμετωπίζουμε ένα πρόγραμμα διατροφής; Μην πανικοβληθείτε αν κάτι κατά τη διάρκεια της ημέρας ή ακόμα και ολόκληρης της εβδομάδας δεν πάει όπως θα έπρεπε. Αυτό που μετράει πάνω απ’όλα είναι η γενική ισορροπία που πρέπει να επικρατεί στο πρόγραμμα διατροφής του παιδιού σας. To να τρώμε σωστά είναι τρόπος ζωής και θα έπρεπε να τον υιοθετήσουμε μόνιμα. Κάποιες μικρές παρασπονδίες (λίγες τηγανητές πατάτες, μια τηγανητή φτερούγα κοτόπουλου, μια σοκολάτα, μισό πακέτο μπισκότα) που μπορεί να κάνει το παιδί μας, δε θα δημιουργήσουν ανεπανόρθωτη καταστροφή, αν η γενική διατροφή του παιδιού είναι υγιεινή και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Όσο πιο υγιεινά τρέφεται το παιδί σας, τόσο λιγότερο πειράζει αν πέφτει πού και πού σε κάποια παραπτώματα. To πιο σημαντικό πάντως είναι ότι η υγιεινή διατροφή είναι συνώνυμη με την προσέγγισή μας στο φαγητό. Ως οικογένεια πρέπει να μάθουμε για το φαγητό και τις ποικίλες επιδράσεις του στον οργανισμό μας. Επίσης, πρέπει το ίδιο το παιδί να γνωρίζει τι είναι καλό για τον οργανισμό και την υγεία του τώρα, αλλά και πώς η όλη διατροφή του μπορεί να έχει επιπτώσεις μετέπειτα στη ζωή του. Να θυμάστε: Ποτέ δεν είναι αργά, αλλά ούτε και νωρίς, για να αρχίσετε να κάνετε βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση!!