Βοηθώντας Τα Παιδιά Να Γίνουν Σωστοί Χορτοφάγοι

Βοηθώντας Τα Παιδιά Να Γίνουν Σωστοί Χορτοφάγοι

Βοηθώντας Τα Παιδιά Να Γίνουν Σωστοί Χορτοφάγοι

Τα περισσότερα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά βρίσκονται σε διάφορες τροφές και για το λόγο αυτό η ποικιλία στη διατροφή μας αποτελεί το κλειδί μιας επιτυχημένης δίαιτας χορτοφαγίας. Επειδή οι πρωτεϊνικές πηγές στη χορτοφαγία είναι συνήθως μεγάλου μεγέθους και περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, τα μικρότερα παιδιά κινδυνέυουν να χορτάσουν προτού καταναλώσουν αρκετές θερμίδες. Επιπλέον, η υψηλή συγκέντρωση φυτικών ινών μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες στην απορρόφηση του σιδήρου και του ασβεστίου και των τροφών από το έντερο. Για να αποφύγετε αυτό το πρόβλημα, πρέπει να παροτρύνετε το παιδί σας να καταναλώνει άφθονους ξηρούς καρπούς και δημητριακά πρωινού με λιγότερες φυτικές ίνες. Η απορρόφηση σιδήρου μπορεί να βελτιωθεί με την πρόσληψη φρούτων, χυμών και λαχανικών πλούσιων σε βιταμίνη C, καθότι η βιταμίνη αυτή βοηθάει στην απορρόφησή του. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τροφές που περιέχουν βιταμίνη Β12, όπως αυγά και ενισχυμένα δημητριακά πρωινού, συμπεριλαμβάνονται σε καθημερινή βάση. Βοηθώντας Τα Παιδιά Να Γίνουν Σωστοί Χορτοφάγοι Η δίαιτα των παιδιών μπορεί να ενισχυθεί με επιπλέον λίπος, ώστε να αυξηθούν οι θερμίδες ανά μπουκιά. Δε συνιστάται η αύξηση της ενεργειακής πρόσληψης με την παροχή επιπλέον ζάχαρης, καθώς δεν έχει καθόλου θρεπτική αξία, ενώ μπορεί να προκαλέσει και τερηδόνα στα δόντια. Οι πρωτεϊνικές πηγές των χορτοφάγων συνήθως περιέχουν μικρότερα ποσοστά των διαφόρων δομικών λίθων των πρωτεϊνών, των αμινοξέων. Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα αυτό, μπορούν να συνδυαστούν διαφορετικές πηγές πρωτεϊνών, όπως δημητριακά και όσπρια, έτσι ώστε η κάθε πηγή να παρέχει κάποια από τα απαραίτητα αμινοξέα. Σχετικά παραδείγματα είναι οι φακές με ρύζι, τα φασόλια με ψωμί κλπ.