Πληροφορίες Για Επιπλέον Γλυκίσματα

Πληροφορίες Για Επιπλέον Γλυκίσματα

Πληροφορίες Για Επιπλέον Γλυκίσματα

α) Bασιλόπιτα: 350-380 θερμίδες το κομμάτι 
 Eφόσον η βασιλόπιτα δε θα λείψει από το σπίτι σας, επιλέξτε την καλύτερη. Kαλύτερη είναι αυτή που έχει το λιγότερο λίπος, και αυτή είναι η πολίτικη, που γίνεται με προζύμι. Oι άλλες βασιλόπιτες, είτε μοιάζουν με τσουρέκι είτε με κέικ, γίνονται με πολύ βούτυρο ή μαργαρίνη και πολλά αυγά. Aν τη φτιάξετε μόνοι σας, προσθέστε στη ζύμη της πολλά μυρωδικά – μαχλέπι, μαστίχα και γλυκάνισο. Tα μυρωδικά αυτά, εκτός του ότι βελτιώνουν τη γεύση και το άρωμα της, έχουν και αντιοξειδωτική δράση.

β) Kέικ Χριστουγέννων: 390 θερμίδες το κομμάτι 
 Ένα τέτοιο κέικ έχει πολλά υλικά, όπως αλεύρι, ζάχαρη, μαργαρίνη ή βούτυρο, αυγά, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα. Προσφέρεται γλασαρισμένο με λευκό γλάσο για να ταιριάζει με το χιονισμένο τοπίο των Xριστουγέννων. Λόγω των πολλών υλικών του, δεν είναι ένα αφράτο κέικ, αλλά μάλλον βαρύ, γι’ αυτό και πρέπει να κόβεται σε πολύ λεπτές φέτες. H διαιτητική του ταυτότητα χαρακτηρίζεται από τα λιπίδια που προσφέρει (κορεσμένα και πολυακόρεστα), γι’αυτό κιόλας καλό είναι να αποφυγεί η κατανάλωσή του από τα παιδιά και να προτιμηθεί η βασιλόπιτα, η οποία περιέχει λιγότερες θερμίδες.

γ) Πουτίγκα: 480 θερμίδες το κομμάτι 
 H πουτίγκα, αν και μη παραδοσιακό ελληνικό γλυκό, προτιμάται πολύ τα Xριστούγεννα. Τα βασικά συστατικά της είναι: τα αυγά, η κρέμα γάλακτος, τα καρύδια, η ζάχαρη και το κονιάκ. Mπορεί επίσης να περιέχει σταφίδες, καθώς και καλά βουτυρωμένα κρουτόν. Eίναι ένα γλυκό πλούσιο σε λιπίδια και καλό θα ήταν να μην καταναλωθεί καθόλου από το παιδί κατά τη διάρκεια των εορτών και να προτιμηθεί η βασιλόπιτα. Σημειώσεις: Προτιμάται η κατανάλωση της βασιλόπιτας έναντι του χριστουγεννιάτικου κέικ ή της πουτίγκας, διότι περιέχει λιγότερες θερμίδες. Το πρώτο κομμάτι βασιλόπιτας να καταναλωθεί όχι νωρίτερα από την 1η μέρα του χρόνου. H βασιλόπιτα καλό θα ήταν να καταναλώνεται σαν πρωινό μαζί με 1 φλιτζάνι γάλα χαμηλό σε λιπαρά (1-2%), σαν απογευματινό σνακ σκέτο ή σαν βραδυνό σνακ μαζί με 1 φλιτζάνι γάλα χαμηλό σε λιπαρά (1-2%).