Τρόποι Για Να Φέρουμε Τα Παιδιά Πιο Κοντά Στα Λαχανικά

Τρόποι Για Να Φέρουμε Τα Παιδιά Πιο Κοντά Στα Λαχανικά

Τρόποι Για Να Φέρουμε Τα Παιδιά Πιο Κοντά Στα Λαχανικά

Τα λαχανικά είναι οι τροφές που τις αποφεύγουν περισσότερο από όλες τα παιδιά. Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να τα φάει και να τα αγαπήσει με τον καιρό. Μερικοί από αυτούς είναι οι ακόλουθοι:

  • Καλό θα ήταν σε κάθε μεσημεριανό γεύμα να τρώμε μια μικρή μερίδα σαλάτας (ένα μπολ ή ένα φλιτζάνι) με ωμά λαχανικά εποχής ή βραστά λαχανικά εποχής.
  • Επιπλέον, μπορούμε να προσθέτουμε μαγειρεμένα λαχανικά σε διάφορα φαγητά (ρύζι, όσπρια, σούπα) ή να τα πολτοπoιήσουμε για την παρασκευή κάποιας σάλτσας.
  • Μπορούμε αντί για πουρέ πατάτας να φτιάξουμε πουρέ από διάφορα λαχανικά όπως καρότα, γλυκοπατάτα και κολοκυθάκια. Μπορούμε να μαγειρέψουμε τα λαχανικά όπως σε ελαφρύ τηγάνισμα (έτσι ώστε να είναι ακόμα σκληρά), κάτι το οποίο θα τα κάνει ιδιαίτερα γευστικά.
  • Μπορούμε να τους δώσουμε επιπλέον γεύση προσθέτοντας μπαχαρικά, σκόρδο, λίγο λεμόνι ή λίγη ρίγανη.
  • Μπορούμε να ζυμώσουμε διάφορα λαχανικά (κρεμμύδι, μαϊντανό, ντομάτα) μαζί με άπαχο κιμά και να φτιάξουμε μπιφτέκια.
  • Μπορούμε να φτιάξουμε μπαστουνάκια λαχανικών και να τα χρησιμοποιήσουμε ως υγιεινά ντιπ.
  • Μπορούμε να βάλουμε λαχανικά στο τοστ ή το σάντουιτς μας. Μερικές φέτες από ντομάτα, αγγούρι, λίγο μαρούλι και λάχανο σε ένα σάντουιτς είναι κάτι που θα το κάνει όχι μόνο πιο νόστιμο, αλλά και πιο χρωματιστό.
  • Μπορούμε να γεμίσουμε μια αλάδωτη πίτα για σουβλάκι ή μια τορτίγια με λαχανικά.
  • Μπορούμε να δοκιμάσουμε τις έτοιμες σακούλες με μείγμα λαχανικών τις οποίες απλά ζεσταίνουμε στο φούρνο μικροκυμάτων χωρίς καμιά προετοιμασία.
  • Εάν κάποια συνταγή απαιτεί κρεμμύδι, μπορούμε να προσθέσουμε πράσο, έτσι ώστε να αυξήσουμε τις μερίδες των λαχανικών.
  • Μπορούμε να τηγανίσουμε λαχανικά που περίσσεψαν από την προηγούμενη μέρα μαζί με κάποια φρέσκα συστατικά ή λίγο κοτόπουλο κι έτσι να γίνουν ένα εύκολο γεύμα.
  • Όταν έρθει η ώρα του γεύματος και το παιδί είναι πεινασμένο, καλό είναι να σερβίρουμε τα λαχανικά ως πρώτο πιάτο και αφού τα έχει φάει, τότε σερβίρουμε το κυρίως γεύμα.
  • Δοκιμάζουμε νέες σάλτσες με λαχανικά για να αλλάξουν εντυπώσεις στη γεύση και να μη βαριούνται.
  • Δείχνουμε οι ίδιοι ότι ευχαριστιόμαστε και απολαμβάνουμε τη γεύση της σαλάτας και των λαχανικών. Ας μην ξεχνάμε ότι τα μικρά παιδιά βλέπουν πάντα τους γονείς ως πρότυπο και προσπαθούν να τους μιμηθούν.
  • Μια βόλτα στο μανάβικο της γειτονιάς θα φέρει το παιδί σε επαφή με τα διάφορα είδη και χρώματα των λαχανικών.
  • Αγοράζουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο μαγειρικής με ωραίες και χρωματιστές εικόνες και συνταγές και του προτείνουμε να επιλέξει μια συνταγή με λαχανικά.
  • Μιλάμε στο παιδί μας για τη θρεπτική αξία των λαχανικών και τα οφέλη που αυτά προσφέρουν στον οργανισμό του. Όσα πιο πολλά μαθαίνει, τόσο πιο καλές επιλογές θα κάνει.
  • Καλό είναι να αφήνουμε το παιδί μας να βοηθάει στην παρασκευή της σαλάτας. Είναι βέβαιο ότι έχουμε περισσότερες πιθανότητες να τη φάει όταν το ίδιο έχει συμμετάσχει στην προετοιμασία της.
  • Γενικά καλό είναι να επιτρέπουμε στο παιδί να πλένει τα λαχανικά, να κόβει τα κοτσάνια από κάποια λαχανικά, να τα ανακατεύει και να τα σερβίρει στo πιάτο.
  • Κάνουμε υπομονή με το παιδί μας.Όταν σκοπεύουμε να του σερβίρουμε κάποιο καινούριο λαχανικό, του το δίνουμε τουλάχιστον 5 φορές σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, έτσι ώστε μετά από επαναλαμβανόμενη έκθεση να το συνηθίσει. Δεν παίρνουμε το αρχικό «όχι» ως οριστική απάντηση και σκεφτόμαστε ότι δεν το έχει ξαναφάει. Κάνουμε όλη αυτή τη διαδικασία ήρεμα, χωρίς εκνευρισμό και βιασύνη και σε καμία περίπτωση δεν πιέζουμε το παιδί μας και δεν του ασκούμε πίεση για να καταναλώσει το λαχανικό.