Τα Γλυκά Των Εορτών

Τα Γλυκά Των Εορτών

Τα Γλυκά Των Εορτών

Μελομακάρονα εναντίον κουραμπιέδων

Τα Χριστούγεννα είναι πλέον γεγονός και τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες αποτελούν τους πρωταγωνιστές στην ομάδα των γλυκών. Τέτοιες ημέρες δε νοούνται χωρίς τα αντιπροσωπευτικά αυτά γλυκά των Χριστουγέννων. Όμως ποιο από τα δύο αυτά γλυκά πρέπει να προτιμήσετε εσείς οι γονείς όχι μόνο για τους εαυτούς σας, αλλά και για τα παιδιά σας; Θερμίδες Η βασική πληροφορία, που ενδιαφέρει και τους περισσότερους, είναι το πόσες θερμίδες έχει ένα μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές. Συγκεκριμένος αριθμός θερμίδων για το κάθε γλυκό δεν είναι εύκολο να καθοριστεί, γιατί εξαρτάται από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, την προσθήκη επιπλέον υλικών (ξηρών καρπών) και το μέγεθός τους. Προκειμένου να γίνει σύγκριση μεταξύ των δύο αυτών γλυκών, χρησιμοποιείται ένα κοινό μελομακάρονο και ένας παραδοσιακός κουραμπιές, το μέγεθος των οποίων κυμαίνεται κοντά στα 40-50 γραμμάρια. Οι θερμίδες λοιπόν που αποδίδει το μελομακάρονο και ο κουραμπιές δε διαφέρουν σημαντικά. Κυμαίνονται γύρω στις 200 θερμίδες. Μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν το μελομακάρονο που έχει τόσο σιρόπι και είναι και πιο βαρύ, να έχει παρόμοιες θερμίδες με τον κουραμπιέ. Η απάντηση είναι ότι το μελομακάρονο έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά, τα οποία αποδίδουν 9 θερμίδες ανά γραμμάριο, ενώ είναι πιο πλούσια σε απλά σάκχαρα (μέλι και ζάχαρη) τα οποία αποδίδουν 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Υπάρχουν όμως σημαντικές διαφορές στη διατροφική αξία των δύο γλυκών. Αρχίζοντας από τα λιπαρά που περιέχουν τα δύο γλυκά, ο κουραμπιές περιέχει πολύ περισσότερα κορεσμένα λιπαρά από το μελομακάρονο διότι το λίπος που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του κουραμπιέ είναι μερικώς ή εξ’ολοκλήρου βούτυρο. Όμως ακόμα και αν δεν είναι εξ’ολοκλήρου βούτυρο, το άλλο μέρος είναι κάποιο φυτικό λίπος το οποίο περιέχει μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά, τα οποία δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Αντίθετα το μελομακάρονο μπορεί να παρασκευαστεί με ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, κάτι που το κάνει να υπερέχει σημαντικά έναντι του κουραμπιέ. Τα υπόλοιπα βασικά συστατικά και των δύο γλυκών είναι το μέλι, η ζάχαρη και οι ξηροί καρποί (καρύδια) για τα μελομακάρονα και το αλεύρι και η ζάχαρη για τους κουραμπιέδες.