Το Αλάτι

Το Αλάτι

Το Αλάτι

Καθημερινά το παιδί σας πιθανότατα να καταναλώνει αρκετή ποσότητα αλατιού. Από την ποσότητα αυτή, κάποια βρίσκεται στα μαγειρεμένα φαγητά, κάποια προέρχεται από το αλάτι που προσθέτουμε στο μαγείρεμα ή στο τραπέζι και η υπόλοιπη υπάρχει φυσικά στο φαγητό. Ο οργανισμός του παιδιού χρειάζεται αλάτι, όχι όμως περισσότερο από 1 γραμ. την ημέρα. Τρώγοντας ποικιλία τροφίμων παίρνει αρκετό αλάτι και δε χρειάζεται να προσθέσει επιπλέον. Η συχνή κατανάλωση αλατιού αυξάνει την πίεση του αίματος και μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακά και εγκεφαλικά προβλήματα στην ενήλικη ζωή του. Για να είναι λοιπόν ασφαλές το παιδί σας, καλύτερα να το μάθετε από νωρίς να μη χρησιμοποιεί πολύ αλάτι και αν χρησιμοποιεί πολύ μέχρι τώρα, να μειώσει την ποσότητα που καταναλώνει. Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για να περιορίσετε το αλάτι που χρησιμοποιείτε στην καθημερινή διατροφή του παιδιού σας:

  • Χρησιμοποιήστε λιγότερο αλάτι στο μαγείρεμα.
  • Δώστε γεύση στα φαγητά σας με χυμό λεμονιού, βότανα, μπαχαρικά. αρωματικό ξύδι και μυρωδικά αντί για αλάτι.
  • Προσπαθήστε να σταματήσετε τη συνήθεια να προσθέτετε αλάτι κατά τη διάρκεια του φαγητού σας στο τραπέζι, γιατί βλέποντάς σας να το κάνετε, θα το κάνει και το παιδί σας.
  • Εάν αγοράζετε λαχανικά σε κονσέρβα, διαλέξτε αυτά που αναφέρουν στην ετικέτα τους «χωρίς αλάτι».
  • Mειώστε το αλμυρό κρέας και ψάρι, όπως πχ μπέικον, παστουρμά, σαλάμι, παστές σαρδέλες.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλατισμένων τροφίμων και σνακς όπως είναι οι αλατισμένοι ξηροί καρποί, τα παστά, τα κονσερβοποιημένα προϊόντα, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και εκείνα που περιέχουν συντηρητικά.
  • Αποφύγετε ή καταργήστε τις σούπες σε κονσέρβα ή πακέτο. Προσπαθήστε να φτιάχνετε τις δικές σας σούπες.