Το Αυγό

Το Αυγό

Το Αυγό

Το αυγό είναι ένα τρόφιμο εύγεστο και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και καλύπτει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Ο όρος “πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας”, υποδηλώνει τον βαθμό στον οποίο, το άζωτο που περιέχεται στην πρωτεΐνη μπορεί να αφομοιωθεί και να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη και για τη διατήρηση των λειτουργιών του οργανισμού. Η βιολογική αξία των πρωτεϊνών των αυγών, είναι μεγαλύτερη από αυτήν του γάλατος, του κρέατος, των φασολιών και του σολομού. Το αυγό περιέχει επίσης πολλές βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, όπως βιταμίνη Α, βιταμίνη D, βιταμίνη Β2, φολικό οξύ, βιταμίνη Β6, βιταμίνη Β12, χολίνη (παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και είναι απαραίτητη για την υγεία των κυτταρικών μεμβρανών όλου του σώματος), σίδηρο, ασβέστιο, φώσφορο, σελήνιο, κάλιο. Η περιεκτικότητα σε λίπος των αυγών είναι πολύ κοντά στις οδηγίες για το περιεχόμενο της διατροφής σε λίπη δηλαδή 1/3 κορεσμένα, 1/3 μονοακόρεστα και 1/3 πολυακόρεστα λίπη. Ο κρόκος αποτελεί περίπου το 33% του βάρους του υγρού του αυγού. Περιέχει όλα τα λιπαρά, ελαφρώς λιγότερο από το μισό της πρωτεΐνης, και τα περισσότερα από τα άλλα θρεπτικά συστατικά. Επίσης περιέχει βιταμίνες Α, D, Ε και χολίνη. Το ασπράδι του αυγού, σε αντίθεση με τον κρόκο, δεν περιέχει λιπαρά και χοληστερόλη. Αποτελείται κυρίως (στο 98%-99% του βάρους του) από νερό και από πρωτεΐνες (10%). Περιέχει μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, νάτριο και κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2 και κυρίως Β12). Η περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες είναι ελάχιστη (μόλις 1%). Τα αυγά χωνεύονται εύκολα. Επιπρόσθετα επειδή είναι μαλακά προσφέρονται για τα βρέφη, τα παιδιά, για άτομα με προβλήματα μάσησης, δοντιών, οδοντοστοιχιών και για τους ηλικιωμένους. Η αύξηση της χοληστερόλης αίματος που αντιστοιχεί στη διατροφή, οφείλεται κυρίως στην αύξηση της συνολικής πρόσληψης λιπαρών ουσιών περισσότερο παρά από την αύξηση πρόσληψης χοληστερόλης από διάφορα τρόφιμα. Συνεπώς, τα αυγά απενεχοποιήθηκαν σχετικά με την πρόκληση «αύξησης της χοληστερόλης», καθώς η διαιτητική χοληστερόλη που παρέχουν είναι πολύ λίγη για να τα κατατάσσει στις τροφές που πρέπει να αποφεύγουν τα υγιή άτομα.

  • Μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας να καταναλώσει βραστό αυγό σα δεκατιανό σνακ για το σχολείο ή σαν απογευματινό σνακ!!
  • Μπορείτε να βάλετε ένα αυγό βραστό πάνω σε ένα παξιμάδι μαζί με ντομάτα κι έτσι να φτιάξετε ένα εύκολο απογευματινό ή βραδυνό σνακ!!
  • Μπορείτε να φτιάξετε για βραδυνό μια ομελέτα χτυπημένη μαζί με ψιλοκομμένα λαχανικά όπως ντομάτα, κρεμμύδι και πιπεριές!!
  • Μπορείτε να βάλετε ένα βραστό αυγό μέσα σε ένα τοστ ή μέσα σε μια αραβική πίτα μαζί με λαχανικά όπως ντομάτα, αγγούρι και μαρούλι!! Μπορείτε να βάλετε ένα βραστό αυγό μέσα σε μια σαλάτα με ντομάτα, αγγούρι, μαρούλι, ρόκα, iceberg!!
  • Πιο σπάνια (1 φορά/μήνα) μπορείτε να φτιάχνετε στο παιδί σας για μεσημεριανό ή βραδυνό γεύμα τηγανητό αυγό (σε αντικολλητικό τηγάνι) και να το συνοδέψετε με μια σαλάτα με ωμά λαχανικά!!