Το Τσιμπολόγημα

Το Τσιμπολόγημα

Το Τσιμπολόγημα

Αν το παιδί σας συνηθίζει να τσιμπολογάει, μπορεί να έχει κάποια διατροφική ανωμαλία. Τα συμπτώματα του τσιμπολογήματος συνήθως είναι:

  • Να τρώει ανά 2 ώρες το πολύ μια μεγάλη μερίδα φαγητού.
  • Το αίσθημα ότι δεν έχει τον έλεγχο του φαγητού ή την ικανότητα να σταματήσει το φαγητό του. Επίσης, ένα παιδί το οποίο συνηθίζει να τσιμπολογάει, θα εκδηλώσει και τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • Θα τρώει πιο γρήγορα από το φυσιολογικό.
  • Θα τρώει μέχρι να νιώθει άσχημα χορτασμένο. Θα τρώει μεγάλες ποσότηες φαγητού, ενώ κανονικά δε θα έπρεπε να πεινάει.
  • Θα επιδιώκει να τρώει μόνο του, γιατί δε θα θέλει να βλέπει κανείς την ποσότητα που καταναλώνει.
  • Θα νιώθει αηδία, κατάθλιψη και ενοχή για τον εαυτό του μετά από το πολύ φαγητό.

Ενώ η λαιμαργία είναι σίγουρα μια ανθυγιεινή συνήθεια, μετατρέπεται σε ανωμαλία όταν συμβαίνει τουλάχιστον 2 ημέρες την εβδομάδα για συνεχόμενους μήνες. Τα παιδιά που είναι λαίμαργα τρώνε μόνο μεγάλες ποσότητες, δεν κάνουν εμετό, δεν ασκούνται τακτικά και δεν παίρνουν υπακτικά προκειμένου να ξεφορτωθούν αυτά που έφαγαν. Η πολυφαγία δε σχετίζεται με τη βουλιμία. Αξίζει να υποθεί ότι πολλά υπέρβαρα και παχύσαρκα παιδιά υποφέρουν από το πρόβλημα της πολυφαγίας. Eσείς ως γονιός μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας.

  • Πείτε του ότι ανησυχείτε που είναι λαίμαργο και κάντε το να καταλάβει ότι πραγματικά ενδιαφέρεστε.
  • Είναι πολύ σύνηθες τα παιδιά που έχουν πρόβλημα να λένε ότι όλα είναι καλά. Πείτε του ότι θέλετε να το βοηθήσετε. Μπορεί να χρειαστεί να τα προσεγγίσετε αρκετές φορές μέχρι να δεχτούν τη βοήθειά σας.
  • Ξεκαθαρίστε του ότι όταν πεινάει πρέπει να τρώει, αλλά το υπερβολικό φαγητό θα του δημιουργήσει πρόβλημα.
  • Ακούστε με προσοχή αυτά που έχει να σας πει. Τα λαίμαργα παιδιά μπορεί να ντρέπονται ή να φοβούνται. Μπορεί ννα νιώθουν ότι δεν έχουν τον έλεγχο.
  • Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε ανθυγιεινές τροφές γύρω τους που ενδέχεται να τα βάλουν σε πειρασμό.
  • Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας έχει 3 γεύματα και τα απαραίτητα σνακ, έτσι ώστε να μη νιώθει πεινασμένο.
  • Ψάξτε για συναισθηματικά αίτια: πρόβλημα στο σχολείο, άγχος, ανησυχίες ή κάποιο άλλο πρόβλημα.
  • Βοηθήστε το παιδί σας να μάθει πότε πρέπει να σταματάει. Εξηγήστε του ότι αν τρώει όταν νιώθει άσχημα, το αποτέλεσμα θα είναι να νιώθει χειρότερα μετά.
  • Προσπαθήστε να κρατάτε το παιδί σας όσο πιο δραστήριο γίνεται, έτσι ώστε να μην μπαίνει στον πειρασμό να τρώει.